بی نظیر
هرچی بخواین هست...دانلود کلیپ های دیدنی -عـکسهای دیدنی-اس ام اس جوک عاشقانه فلسفی و...مطالب جالب و خواندنی روز...
 
سه شنبه 21 آبان 1392برچسب:, :: 9:45 ::  نويسنده : دیندار

يكي از آداب دوست داشتني سبك زندگي حسيني همين ياد كردن از عطش حضرت حسين سيدالشهداء، هنگام نوشيدن آب گواراست.


ادامه مطلب ...
دو شنبه 12 تير 1391برچسب:, :: 21:44 ::  نويسنده : دیندار

ﻣﺮﺩ ﻣﺴﻨﯽ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﭘﺴﺮ25ﺳﺎﻟﻪ ﺍﺵ ﺩﺭ ﻗﻄﺎﺭ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ.ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﻣﺴﺎﻓﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺻﻨﺪﻟﯽ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ،ﻗﻄﺎﺭ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺣﺮﮐﺖ ﮐﺮﺩ.ﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﺷﺮﻭﻉ ﺣﺮﮐﺖ ﻗﻄﺎﺭ ﭘﺴﺮ25ﺳﺎﻟﻪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﭘﻨﺠﺮﻩ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﭘﺮ ﺍﺯ ﺷﻮﺭ ﻭ ﻫﯿﺠﺎﻥ ﺷﺪ.ﺩﺳﺘﺶ ﺭﺍ ﺍﺯ ﭘﻨﺠﺮﻩ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺑﺮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﻫﻮﺍﯼ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺣﺮﮐﺖ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻟﺬﺕ ﻟﻤﺲ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ،ﻓﺮﯾﺎﺩ ﺯﺩ:ﭘﺪﺭ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﻦ ﺩﺭﺧﺖ ﻫﺎ ﺣﺮﮐﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ. ﻣﺮﺩ ﻣﺴﻦ ﺑﺎ ﻟﺒﺨﻨﺪﯼ ﻫﯿﺠﺎﻥ ﭘﺴﺮﺵ ﺭﺍ ﺗﺤﺴﯿﻦ ﮐﺮﺩ. ﮐﻨﺎﺭ ﻣﺮﺩ ﺟﻮﺍﻥ ﺯﻭﺝ ﺟﻮﺍﻧﯽ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﺣﺮﻑ ﻫﺎﯼ ﭘﺪﺭ ﻭ ﭘﺴﺮ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺷﻨﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﭘﺴﺮ ﺟﻮﺍﻥ ﮐﻪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﯾﮏ ﮐﻮﺩﮎ5ﺳﺎﻟﻪ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ،ﻣﺘﻌﺠﺐ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ.ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﺟﻮﺍﻥ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺑﺎ ﻫﯿﺠﺎﻥ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﺯﺩ: ﭘﺪﺭ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﻦ،ﺭﻭﺩﺧﺎﻧﻪ،ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﻭ ﺍﺑﺮﻫﺎ ﺑﺎ ﻗﻄﺎﺭ ﺣﺮﮐﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ. ﺯﻭﺝ ﺟﻮﺍﻥ ﭘﺴﺮ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺩﻟﺴﻮﺯﯼ ﻧﮕﺎﻩ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ.ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺷﺮﻭﻉ ﺷﺪ. ﭼﻨﺪ ﻗﻄﺮﻩ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺭﻭﯼ ﺩﺳﺖ ﭘﺴﺮ ﺟﻮﺍﻥ ﭼﮑﯿﺪ ﻭ ﺑﺎ ﻟﺬﺕ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻟﻤﺲ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﺯﺩ:ﭘﺪﺭ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﻦ.ﺑﺎﺭﺍﻥ ﻣﯽ ﺑﺎﺭﺩ.ﺁﺏ ﺭﻭﯼ ﺩﺳﺖ ﻣﻦ ﭼﮑﯿﺪ. ﺯﻭﺝ ﺟﻮﺍﻥ ﺩﯾﮕﺮ ﻃﺎﻗﺖ ﻧﯿﺎﻭﺭﺩﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻣﺮﺩ ﻣﺴﻦ ﭘﺮﺳﯿﺪﻧﺪ:ﭼﺮﺍ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺪﺍﻭﺍﯼ ﭘﺴﺮﺗﺎﻥ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﯿﺪ؟ ﻣﺮﺩ ﻣﺴﻦ ﮔﻔﺖ:ﻣﺎ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﻻﻥ ﺍﺯ ﺑﯿﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﺑﺮ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﯾﻢ.ﺍﻣﺮﻭﺯ ﭘﺴﺮﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺒﯿﻨﺪ...

 
وجود مبارک حضرت بقیّة الله، حجة بن الحسن (عجّل الله تعالى فرجه الشریف) هر سال در مراسم حج حضور دارند.
 
 

وجود مبارک حضرت بقیّة الله، حجة بن الحسن (عجّل الله تعالى فرجه الشریف) هر سال در مراسم حج حضور دارند.(1)
ایشان در عرفات و منا حاضر است. همچنین بسیارى از شاگردان خاصش مانند ابوبصیرها، سدیر صیرفى ها و زُهرى‌ها که تربیت شده ایشان هستند در مراسم حضور دارند. حضرت (عج) مى‌تواند به شاگردان خود از راه ملکوت بفهماند که چه کسى انسان است و چه کسى حیوان.

ممکن است کسى در سرزمین عرفات و منا به وجود مبارک بقیة الله الاعظم (عج) دعا هم بکند و دعاى فرج را هم بخواند امّا قلب او قلب انسان نباشد. ممکن است کسى مشکلى داشته باشد و مشکلش ناخودآگاه به برکت حضرت حجت (عج) حل شود. اما چنین نیست که اگر عملى خارق عادت در حج یا در منا و عرفات پیدا شد، به طور مستقیم توسط وجود مبارک حضرت حجّت (عج) باشد. احتمال دارد خود حضرت (عج) باشند و احتمال دارد اولیایى که دست پرورده آن حضرت (عج) هستند باشند.

ممکن است سالمندى، زن یا مرد، و یا ناواردى راه خیمه و چادر را گم کند یا در بین راه بدون زاد و راحله بماند و ولیّى از اولیاى الهى که تربیت شده مکتب ولایت امام عصر (ارواحنا فداه) است او را راهنمایى کند. گرچه این شخص مع الواسطه خدمت حضرت حجّت (عج) رسیده اما بلا واسطه نبوده است.

چنین نیست که هر اثر غیبى در مراسم حج، به طور مستقیم مربوط به وجود مقدس حضرت ولى عصر (ارواحنا فداه) باشد.

خیلى توفیق مى‌خواهد و چنین تشرّفى براى اَوحَدى از موحّدان پیش مى‌آید که وجود مبارک حضرت (سلام الله علیه) شخصاً به بالین او بیاید. البته عنایت ایشان شامل اولیا، شاگردان، صالحان، صدیقان و شهدایى که تربیت کرده است، مى‌شود.

آنها مأموران ایشان هستند و به دستور ایشان مشکلات دیگران را حلّ مى‌کنند و خلاصه این که وجود مقدّس حضرت و دست پروردگان ایشان، باطن ما را مى‌بینند.

منبع: porseman

چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, :: 22:28 ::  نويسنده : دیندار

به شش سوال زیر به دقت فکر کنید و جوابهای خود را روی یک صفحه کاغذ بنویسید. آنچه را که به طور طبیعی به ذهنتان می رسد یادداشت کنید. زمان لازم برای آن که خودتان را واقعاً در موقعیتهای گفته شده احساس کنید، در نظر بگیرید.



ادامه مطلب ...



خودتان باشید. اگر سعی کنید یک نفر دیگر باشید، فقط خودتان را تلف کرده‌اید. خودِ درونیتان را در آغوش بکشید و بدانید که هیچکس ایده‌ها، توانایی‌ها و زیبایی شما را ندارد. همانی باشید که از خودتان می‌شناسید—بهترین مدل خودتان. و از اینها گذشته، با خودتان صادق باشید.

از همین امروز شروع کنید...

 


اولویت‌هایتان را مشخص کنید. 20 سال دیگر واقعاً مهم نیست که امروز چه کفشی پوشیده بودید، موهایتان چه مدلی بود یا مارک شلوار جینتان چه بوده است. چیزی که مهم است این است که دیگران چقدر دوستتان داشته‌اند، چه چیزهایی یاد گرفته‌اید و چطور از این دانش استفاده کرده‌اید.
 


مسئولیت کامل اهدافتان را گردن بگیرید.
اگر واقعا دوست دارید در زندگیتان به چیزهای خوبی برسید و اتفاقات خوبی برایتان بیفتد، باید خودتان باعث این اتفاقات شوید. نمی‌توانید یک گوشه بنشینید و آرزو کنید که یک نفر دیگر کمکتان کند. خودتان باید آینده‌تان را بسازید و فکر نکنید که سرنوشت باعث همه اعمال و انتخاب‌های شماست.
 


ارزش خودتان را بشناسید.
وقتی کسی با شما طوری برخورد می‌کند که انگار فقط یکی از چندین و چند انتخاب هستید، به آنها کمک کنید با بیرون آوردن شما از آن تساوی انتخاب‌هایشان را محدود کنند. بعضی وقت‌ها باید سعی کنید برایتان مهم نباشد، حال هرچقدر هم که اهمیت داشته باشد چون ممکن است گاهی اوقات برای کسی که ارزش خیلی زیادی برایتان دارد، هیچ ارزشی نداشته باشید. این غرور نیست—احترام به خود است. اگر دور و برتان را با افراد منفی پر کنید نباید انتظار داشته باشید که زندگیتان تغییرات مثبت داشته باشد. به افراد نیمه‌وقت، موقعیت تمام‌وقت در زندگیتان ندهید. ارزش خودتان را بشناسید و هیچوقت به کمتر از آنچه لیاقتتان است راضی نشوید.
 


رویکرد مناسب را انتخاب کنید.
نگرش مهمترین چیز است. وقتی با صف‌های طولانی و ترافیک سنگین روبرو می‌شوید و یا یک ساعت از ساعت قرارتان با کسی گذشته است، دو انتخاب پیش رو دارید: می‌توانید خسته و کلافه شوید و می‌توانید به آن به شکل فرصت و زمان کوتاهی که زندگی برای فکر کردن، آرام‌تر شدن و خیالپردازی به شما داده است نگاه کنید. اولین انتخاب فشارخونتان را بالا می‌برد. دومین انتخاب هوشیاریتان را بیشتر می‌کند.
 


اجازه ندهید اشتباهات گذشته رویاهایتان را خراب کند.
یاد بگیرید که همه چیزهایی که کنترل آن به دست شما نیست را رها کرده و از یاد ببرید. دفعه بعدی که وسوسه شدید درمورد موقعیتی که فکر می‌کنید ناعادلانه تمام شد، بیهوده‌گویی کنید، این را به خودتان یادآور شوید: هیچوقت با فکر کردن به این موضوع تا زمان مرگ نمی‌توانید عصبانیت مربوط به آن را از بین برید.  پس دهانتان را بسته نگه دارید، مشتتان را باز کنید و به افکارتان یک مسیر دوباره دهید.
 


چیزهایی را انتخاب کنید که واقعاً مهم هستند.
بعضی چیزها اهمیت زیادی ندارند—مثل نوع ماشینی که سوار می‌شوید. اگر به تصویر بزرگ زندگی نگاه کنید، چقدر این مسئله می‌تواند اهمیت داشته باشد؟ شادتر کردن یک انسان جطور؟ بله، این اهمیت دارد. مشکل بزرگ و اصلی اکثر آدمها این است که می‌دانند چه چیزهایی مهم است اما آن را انتخاب نمی‌کنند.حواسشان پرت می‌شود. چیزهای اول را اول نمی‌گذارند. سخت‌ترین و هوشمندانه‌ترین راه‌ها برای زندگی، انتخاب چیزهایی است که واقعاً مهم است.
 


خودتان را دوست داشته باشید.
بگذارید یک نفر درست همانطور که خودتان را دوست دارید شما را دوست بدارد، با همه نقص‌ها، زشتی‌ها و مشکلات. بگذارید باوجود همه اینها یک نفر دوستتان داشته باشد؛ و بگذارید آن یک نفر خودِ شما باشد.
 


توانایی‌ها و ضعف‌های خود را بپذیرید.
با خودتان راحت باشید و اعتمادبه‌نفس داشته باشید. ما معمولاً زمان زیادی را برای مقایسه خودمان با دیگران تلف می‌کنیم و افسوس می‌خوریم که کاش کس دیگری بودیم. هر کسی توانایی ها و ضعف‌های خودش را دارد و فقط زمانیکه همه آنچه که هستیم را بپذیریم، خواهیم توانست از توانایی‌هایمان استفاده کنیم.
 


برای خودتان بایستید.
شما به دنیا آمده‌اید که واقعی باشید، نه ایدآل. به دنیا آمده‌اید که خودتان باشید نه چیزی که کس دیگری که می‌خواهد باشید. برای خودتان بایستید، به چشمان آنها نگاه کنید و بگویید، "تازمانیکه من را نشناخته‌ای درموردم قضاوت نکن. تا زمانیکه با من وارد چالش نشده‌ایی، ارزشم را پایین نیاور و تازمانیکه با من حرف نزده‌ای درموردم حرف نزن."
 


از دیگران درس بگیرید و زمانی که لازم است، بگذرید.
نمی‌توانید توقع داشته باشید که بتوانید دیگران را تغییر دهید. یا همانی که هستند را می‌پذیرید یا بدون آنها زندگی می‌کنید. و فقط بخاطر اینکه چیزی تمام می‌شود به این معنی نیست که هیچوقت وجود نداشته است. شما زندگی کرده‌اید، درس گرفته‌اید، رشد کرده‌اید و گذشته‌اید. وجود بعضی آدمها در زندگی برای شما نعمت هستند و بعضی از آنها فقط درس.
 


در روابطتان صادق باشید.
خیانت نکنید! اگر شاد نیستید، صادق باشید و از آن رابطه بگذرید. وقتی واقعاً عاشق باشید، وفادار بودن اصلاً سخت نیست، توام با لذت است.
 


با راحت بودن راحت باشید.
همانطور که می‌دانیم زندگی می‌تواند در یک چشم برهم زدن از این رو به آن رو شود. دوستی‌هایی که امکان‌پذیر به نظر نمی‌رسید آغاز می‌شود، کارهای  مهم کنار گذاشته می‌شود و یک امید دیرینه دوباره زنده می‌شود. شاید گاهی‌اوقات راحت به نظر نیاید اما بدانید که زندگی در انتهای منطقه آرامش شما شروع می‌شود. پس اگر در حال حاضر احساس راحتی ندارید، بدانید که تغییری که در زندگیتان رخ داده است انتهای کار نیست، بلکه یک شروع تازه است.
 


همانی باشید که برای تبدیل شدن به آن به دنیا آمده‌اید. نگذارید به آخر زندگیتان برسید و بفهمید که فقط طول زندگی را زندگی کرده‌اید. عرض آن را هم زندگی کنید. وقتی بعنوان یک انسان مشتاق به دنیا می‌آیید، تنها مشکلی که بزرگتر از یاد گرفتن راه رفتن در کفش دیگران است، این است که یاد بگیرید با خودتان راحت باشید. از قلبتان پیروی کنید و مغزتان را هم همیشه همراه داشته باشید. وقتی واقعاً با خودتان راحت بودید، شاید همه آدمها دوستتان نداشته باشند اما برای شما اصلاً اهمیتی نخواهد داشت.
 


هیچوقت از خودتان ناامید نشوید. این زندگی شماست. آن را شکل دهید و اگر این کار را کنید، کسی دیگر اینکار را می‌کند. قدرت نه تنها در میزان تحمل شما دیده می‌شود بلکه در توانایی شما برای شروع دوباره نمود می‌کند. هیچوقت برای تبدیل شدن به آنچه که می‌خواهید باشید دیر نیست. مدام یاد بگیرید، سازگار شوید و رشد کنید. شاید هنوز به مقصدتان نرسیده باشید اما مطمئناً از دیرروز به مقصدتان نزدیک‌تر هستید.



خواستم برای جشن تولد نامزدم هدیه‌ای بفرستم به همین خاطر از خانم خوش پسندی که یکی از همکارانم بود خواستم تا از مغازه جنب اداره یک جفت دستکش بسیار اعلا انتخاب کند تا برایش بفرستم … پس از خرید، خانم خوش پسند هم برای خود یک جفت شورت انتخاب کرده و پس از اینکه هر دو بسته‌بندی آماده شد پول را به صاحب مغازه دادیم و هنگام تحویل غافل از اینکه شاگرد خرازی بسته‌ها را اشتباهی داده، یعنی بسته دستکش را به خانم و بسته شورت را به من داده، من با اطمینان خاطر آن را باز نکردم و به منزل آمدم و نامه‌ای به خیال خود با انشا خوب برای نامزدم نوشتم و دستکش‌ها را برای او فرستادم …

وقتی نامه به دست او می‌رسد در حضور پدرش بسته را باز می‌کند و دو عدد شورت را در آن می‌بیند و چون نامه را می‌خواند می‌بیند چنین نوشته‌ام:

سرکار علیه مهری خانم عزیز

با تقدیم این نامه خواستم کمال معذرت خود را از ارسال این هدیه ناقابل که نمونه‌ای از محبت خالصانه من نسبت به شماست خواسته باشم و ضمناً یقین بدانید که هرگز تاریخ تولد شما از ذهن من محو نمی‌شود.

این هدیه مختصر را مخصوصا بدین منظور انتخاب نمودم که یقین دارم شما احتیاج خاصی به آن دارید و هرگز بدون پوشیدن آن به مهمانی نمی‌روید. البته این یک جفت نمونه را با انتخاب خانم همکارم خریده‌ام و ایشان به من اطلاع دادند که شما نوع کوتاه‌تر آن را می‌پسندید.

چنانچه ملاحظه می‌فرماید در انتخاب آن دقت کافی به کار رفته که خوش رنگ و ظریف و چسبان باشد. خانم خوش پسند خود یکی از این نمونه‌ها داشت و به من نشان داد و به خواهش خودش چند بار در مقابل من آن‌ها را امتحان کرد.

عزیزم چقدر آرزو داشتم که آن را برای اولین بار که استفاده می‌کنی در مقابل خودم باشد، ولی یقین دارم تا دیدار آینده دست‌های فراوانی آن را لمس خواهند کرد. در هر حال امیدوارم که هنگام پوشیدن و درآوردن آن مرا به خاطر داشته باشی.

البته اندازه واقعی آن را به خوبی نمی‌دانستم لیکن مطمئن هستم که هیچ کس بهتر از خودم به اندازه تقریبی آن واقف نیست. ضمناً اگر هم تنگ و چسبان باشد بهتر است چون پس از چند بار استفاده گشاد و به اندازه خواهد شد.

عزیزم خواهش می‌کنم شب جمعه آینده آن را در مهمانی خانه عموجان بپوشی تا زیبایی آن را به چشم خود ببینم. ضمناً لازم می‌دانم این نکته را هم به عرض برسانم به عقیده من بهتر است برخلاف سابق که به هرجا می‌رسیدی فوراً آن را در‌می‌آوردی چنین کاری را تکرار نکنی زیرا تکرار این عمل آن را گشاد خواهد کرد و ممکن است در مجالس مهمانی بر اثر گشاد شدن بیافتد و موجب شرمندگی تو بشود.

در خاتمه امیدوارم با قبول این هدیه ناقابل که با کمال ادب تقدیم می‌شود این افتخار را داشته باشم با قلب پر از ارادت چند بوسه آبدار بر آن نثار نمایم.

با تقدیم احترام - نامزدت

در روز بعد نامه‌ای با بسته به دستم رسید که در آن حلقه نامزدی را پس فرستاده و نوشته بود خدا رحم کرد که با کمال ادب تقدیم کرده بودی اگر بی‌ادبی بود چه می‌شد؟ بهتر است آقای با ادب مرا به فراموشی بسپاری …

سه شنبه 30 خرداد 1391برچسب:, :: 19:26 ::  نويسنده : دیندار
 

 

 مسئله آرزو کردن در تمام افراد بدون قید و شرط وجود دارد تا افراد به واسطه دعا وامید ورزیدن به گروهی از آرزوها و اهداف خود دست پیدا کنند و حتی اگر تحقق آنها امکان پذیر نباشد، امیدوار باشند که به اهداف خود خواهند رسید.
 آنچه مبرهن است وقتی انسان دارای آرزو و امید باشد از بطالت و ناامیدی دوری کرده و به تدریج به مثبت‌اندیشی گرایش پیدا می‌کند. در واقع امیدداشتن باعث می‌شودکه افراد برای رسیدن به آینده‌ای بهتر پویایی را در پیش گرفته و برنامه‌ریزی مدونی داشته باشند. اگر افراد به تحقق آرزوها و پرواز در آسمان خیال به طور منطقی و معقول عقیده‌ای نداشته باشند، دیدگاه منفی پیدا کرده و ناامید می‌شوند چرا که تصور می‌کنند هیچ‌گاه به اهدافشان نمی‌رسند و احتمال ابتلا به افسردگی و بدبینی در آنها افزایش پیدا می‌کند.
 اگرچه نقش آرزوکردن و امید داشتن در زندگی بسیار قابل توجه است، اما اگر افراد براساس خیالپردازی و جهالت غرق در آرزوهای بزرگ و دست نیافتنی شده و رؤیا پردازی کنند، یقیناً به سمت و سوی افسردگی و نابودی سوق داده می‌شوند. اما اگر آرزو کردن منطقی باشد فواید فراوانی دربر خواهد داشت.
برای نمونه اگر فردی آرزو کند که روزی جراح موفقی شود، حتی اگر به قله پیشرفت هم نرسد، در زمینه‌ای همگام با اهدافش حرکت خواهد کرد و قطعاً روزنه امید، زندگی‌اش را از جهل و تاریکی نجات خواهد داد. پس می‌توان گفت، آرزوها در صورتی‌که غیرواقعی نباشند، سوپاپ اطمینانی برای گام برداشتن در مسیر صحیح زندگی است.
خانواده و آرزوها

افراد از دوران کودکی با تأثیرات مثبت دعا آشنا شده و شیوه‌های فراگیری فرهنگ معنوی را از والدین خود می‌آموزند.
 فرهنگ دعا و آرزو کردن باید در بین افراد خانواده همگانی شود تا کودکان به خدای خود نزدیک شده و تصویر آرامش بر زندگی آنها نقش بندد. داشتن اهداف و آرزوهای مشترک و در میان گذاشتن آرزوها و آمال افراد با یکدیگر باعث پیوستگی و اتحاد اعضای خانواده شده و موجب می‌شود افراد بیشتر به یکدیگر کمک کرده تا به اهداف و آرزوهایشان دست پیدا کنند چرا که انسانها قطعاً بدون توجه خداوند متعال و کمک دیگران در رسیدن به آرزوهایشان دچار مشکل خواهند شد. درواقع انسان با دعا کردن از معبود خود می‌خواهد به او در رسیدن به آرزوهایش توجه کند و یاری رسانش باشد.
از طرف دیگر معنی همدلی را درک کرده و متوجه می‌شود وقتی والدین از او حمایت کنند می‌تواند با آرامش تصمیم‌گیری کرده و به سمت ایده‌ها و اهدافش حرکت کند.
دعا جنبه امیدبخش در زندگی است و باعث می‌شود فرد همیشه امیدوار باشد، به واسطه دعا فرد به بهترین مسیر برای پیشرفت دست پیدا می‌کند و حتی اگر به قله هم نرسد، آرامش و موفقیت را تجربه خواهد کرد.

 

منبع: وبلاگ  بینش

 

خیلی خب بچه ها ، این برای همه مون می تونه یه تجربه جدید باشه!
می دونستی این مریض خودشو یک میلیون دلار بیمه عمر کرده؟ الان زنش تلفن زد و گفت.
چی ؟ منظورت چیه که اینو واسه عمل نیاورده بودن؟!
کاش عینکم رو توی خونه جا نذاشته بودم.
این مریض بیچاره اگه اشتباه نکنم زن و بچه داره! نه؟
پرستار! نگاه کن ببین این آقا برای اهدای عضو ثبت نام کرده بود یا نه؟
خدای من! منظورت چیه که ازش برای قبول مسئولیت مرگ امضا نگرفتین!
نگران نباشین ، فکر میکنم این تیغ به اندازه کافی تیز باشه!
چیه؟ چرا اینجوری نگاه میکنین؟! تاحالا ندیدین یه دانشجو اینجا جراحی کنه؟
الو! سلام عزیزم! چی؟ منظورت چیه که طلاق میخوای؟
من که نمیدونم این چه عضویه! ولی به هر حال زود بذارش وسط بسته یخ!
عجله کنین من نمیخوام این قسمت سریال رو از دست بدم.
پس بچه کو؟! مگه مریض رو برای سزارین نیاورده بودن؟! اینجا اتاق شماره چنده؟
هی پرستار! یه ست جراحی دیگه روی اون یکی میز بازکن. اون مریض هنوز داره تکون میخوره.

منبع : پارس یونیت

کم سن سال‌ترین حافظ قرآن کریم در جهان

«عبدالرحمن فارج» کودک سه ساله الجزایری در حال حاضر کوچک‌ترین حافظ قرآن کریم در سراسر جهان به شمار می‌رود.

«عبدالرحمن» قرآن را از زبان مادر خود و نیز از طریق تلویزیون حفظ کرده است. لقب وی «مسرور» یعنی «خوشحال» است.

انس با قرآن و تلاوت آن موجب احیاء و شادابی دل می‌شود.

 

عن کثیر بن سلیم قال قال رسول الله صلّی الله علیه و آله:

یا بُنَیَّ لا تَغْفَل عَنْ قَرائَةِ الْقُرآن، فَأِنَّ القُرآنَ یُحیی الْقَلْبَ و یَنْهی عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَرِ وَ الْبَغِی. [کنز العمال، ج 2، ص 291]

کثیر بن سلیم می‌گوید: رسول اکرم صلّی الله علیه و آله فرمود:

ای پسر! از قرائت قرآن غفلت مکن که قرآن دل را زنده می‌کند و از فحشاء و نادرست و ستم باز می‌دارد.


خواندن روزانه قرآن در جنین اثر دارد

«عبدالرحمن فارج» قرآن را تقریباً کاملاً صحیح و بدون اشکال می‌خواند و حتی کوچک‌ترین و ظریف‌ترین قواعد و احکام قرائت قرآن را نیز رعایت می‌کند.

پدر و مادر وی در مورد برخی اخلاق و رفتارهای جالب او می‌گویند: بیشتر کودکان هنگام بازی شاد و خندان هستند اما «عبدالرحمن» وقتی صدای قرآن می‌شنود شاد می‌شود و لبخند می‌زند و زبان باز می‌کند.

مادر «عبدالرحمن» طی گفت‌وگویی با روزنامه الشروق الجزایر در مورد چگونگی حفظ قرآن توسط فرزند خردسالش می‌گوید: وقتی باردار بودم، قرآن تلاوت می‌کردم و هر هفته روزهای جمعه سوره مبارک «کهف» را می‌خواندم و هر روز هم دو سوره «ناس» و «فلق» و نیز سوره «ملک» را می‌خواندم.
در مورد زمان دقیقی که «عبدالرحمن فارج» قرآن کریم را به طور کامل حفظ کرد، مادرش افزود: در دو سالگی عمرش، هنگام بازی و سرگرمی‌های کودکانه می‌دیدم که آیات قرآن کریم را با خود زمزمه می‌کند و به جز با قرآن با هیچ چیز دیگر انس و الفت نمی‌گیرد و زمانی که می‌خواستم برایش برنامه‌های کودکانه و یا کارتون به نمایش بگذارم، نمی‌پذیرفت و از من می‌خواست شبکه‌های قرآنی بگذارم

بعد از تولد «عبدالرحمن» نیز هر روز با پخش صدای قرآن، گوش و جان او را با کلام الله مجید آشنا می‌کردم. علاوه بر آن ذکرها و دعاهایی که از پیامبر اکرم، حضرت محمد (صلی الله علیه وآله) به عنوان مستحبات و یا حتی وظایف روزانه به ما رسیده را بر او می‌خواندم تا اینکه او با صدای تلاوت آیات قرآن و زمزمه‌ای ذکر «الله» به خواب می‌رفت.

در مورد زمان دقیقی که «عبدالرحمن فارج» قرآن کریم را به طور کامل حفظ کرد، مادرش افزود: در دو سالگی عمرش، هنگام بازی و سرگرمی‌های کودکانه می‌دیدم که آیات قرآن کریم را با خود زمزمه می‌کند و به جز با قرآن با هیچ چیز دیگر انس و الفت نمی‌گیرد و زمانی که می‌خواستم برایش برنامه‌های کودکانه و یا کارتون به نمایش بگذارم، نمی‌پذیرفت و از من می‌خواست شبکه‌های قرآنی بگذارم.


پیرترین حافظ قرآن در جهان کیست؟

خانم «نعمه احمد الشلبی الملکاوی» معروف به «أم ریاض» یک پیرزن 90 ساله اردنی است که در حال حاضر پیرترین حافظ قرآن کریم به شمار می‌رود.

او که قرآن کریم را از سنین کودکی حفظ کرده می‌گوید: در طول عمرم با مشکلات بسیار زیادی مواجه شدم اما به حمدالله قرآن کریم را که حفظ بوده‌ام به من کمک کرد تا همه مشکلات را پشت سر بگذارم.
نسل فعلی، نسلی گمشده است. به راحتی چیزی یاد نمی‌گیرد زیرا علمی که فرا می‌گیرند در بهبود اخلاقشان و بالا رفتن آگاهی و سطح فکرشان تأثیر نمی‌گذارد

خانم «نعمه احمد الشلبی الملکاوی» بیان می‌کند که؛ من به قدری در کودکی با هوش بودم که در سن 13 سالگی، هنگامی که پدرم بیمار شد، چندین روز بجای او به مدرسه می‌رفتم و به دانش آموزان تدریس می‌کردم.

وی که ساکن شهر «إربد» در شمال اردن در نزدیکی مرکز سوریه است، در مورد نسل جدید می‌گوید: نسل فعلی، نسلی گمشده است. به راحتی چیزی یاد نمی‌گیرد زیرا علمی که فرا می‌گیرند در بهبود اخلاقشان و بالا رفتن آگاهی و سطح فکرشان تأثیر نمی‌گذارد.


سرشناسان اهل بهشت چه کسانی هستند؟

اهل قرآن همانطور که در دنیا مورد تکریم و احترام مردم هستند در بهشت نیز گرامی و محبوبند.

قال رسول الله (صلی الله علیه وآله) : حَمَلَةُ القرآنِ عُرَفاءُ اَهْلِ الْجَنَّة [وسائل الشیعه، ج 6، ص 175]

«حاملان قرآن، سرشناسان اهل بهشت‌اند.

به امید آنکه خداوند توفیق حفظ قرآن و عمل به این کتاب ارزشمند را به همه‌ی ما عنایت بفرماید

درحالیکه حضرت امام علی ع درمحراب نماز محو خدا بودند چگونه هنگام آمدن گدا متوجه شدند و انگشتر را به او دادند!!

دوست گرامی!

این پرسش از دیر باز مطرح بوده است. فخر رازى یکی از مفسرین اهل سنت نیز آن را در کتاب خویش مطرح کرده است. در جواب این سؤال باید گفت: اولا) ذکر این نکته نیز لازم است که معنى غرق شدن در توجه به خدا این نیست که انسان بى اختیار احساس خود را از دست بدهد، بلکه با اراده خویش توجه خود را از آنچه در راه خدا و براى خدا نیست برمى گیرد. ثانیا) آنچه با روح عبادت سازگار نیست، توجه به مسائل مربوط به زندگى مادى و شخصى است و اما توجه به آنچه در مسیر رضاى خدا است، کاملا با روح عبادت سازگار است و آن را تاکید مى کند. ثالثا) شنیدن صداى سائل و به او کمک کردن توجه به خویشتن نیست، بلکه عین توجه به خدا است. امام على(علیه السلام) در حال نماز از خود بیگانه بود نه از خدا، و مى دانیم بیگانگى از خلق خدا بیگانگى از خدا است؛ و به تعبیر روشن تر، پرداختن زکات در نماز انجام عبادت در ضمن عبادت است.

با توجه به این سه مطلب می توان درِیافت که امیرالمؤمنین(ع)، در جریان مذکور، با تسلط بر همه قوای نفس توانسته است دو عمل عبادی را با توجه کامل به عبودیت الهی ـ که روح همه عبادتهاست ـ انجام دهد. جالب اینکه فخر رازى تعصب خود را بجائى رسانیده که اشاره على(علیه السلام) را به سائل براى اینکه بیاید و خودش انگشتر را از انگشت حضرت بیرون کند، مصداق فعل کثیر که منافات با نماز دارد، دانسته است، در حالى که در نماز کارهائى جایز است انسان انجام بدهد که به مراتب از این اشاره بیشتر است و در عین حال ضررى براى نماز ندارد؛ تا آنجا که کشتن حشراتى مانند مار و عقرب و یا برداشتن و گذاشتن کودک و و حتى شیر دادن بچه شیر خوار را جزء فعل کثیر ندانسته اند؛ پس چگونه یک اشاره جزء فعل کثیر می شود!!!؟؟؟ حاصل سخن آن که احسان امیرالمؤمنین به سائل در حال نماز نه نماز را باطل می کند، و نه اینکه با توجه به ذات اقدس پروردگار منافات دارد.

 

ادامه مطلب رو بخونید...



ادامه مطلب ...

شاید این سوال مهم برای شما هم پیش آمده باشد که چرا برخی افراد دستگاه ایمنی و گوارش قوی‌تری دارند و برخی دیگر نه؟ چرا برخی می‌توانند به راحتی گوشت یا شیر را هضم کنند اما گروهی دیگر در هضم این مواد غذایی دچار مشکل می‌شوند؟ آیا می‌دانستید این مشکلات تا حدی به گروه خونی شما وابسته است؟ افراد به دلایل گوناگون از هم متمایز می‌شوند و یکی از این تمایز‌ها در گروه‌ خونی آن‌هاست. به عنوان مثال فردی که گروه خونی A+ دارد نمی‌تواند از فردی که گروه خونی B- دارد خون دریافت کند زیرا بدنش به شدت واکنش نشان می‌دهد. در مورد مواد غذایی نیز همین مساله وجود دارد یعنی برخی مواد غذایی که بدن برخی افراد به خوبی می‌پذیرد با دستگاه گوارش برخی دیگر سازگار نیست. هرچند دستگاه گوارش قدرت سازگاری بالایی دارد اما اگر بدانید چه موادغذایی با بدن شما سازگارتر است نیازی نیست بی‌دلیل دستگاه گوارش خود یا فرزندتان را خسته کنید.


گروه خونی O

گروه خونی O قدیمی‌ترین و شایع‌ترین گروه خونی است که از 50 هزار سال پیش تاکنون در رگ‌های ما جریان داشته است. بررسی‌ها نشان داده گروه خونی انسان‌های اولیه O بوده و با توجه به این‌که آن‌ها بیشتر گوشتخوار بوده‌اند بدن‌شان با این ماده غذایی سازگار شده است. معده افرادی که گروه خونی O دارند اسید و تمام آنزیم‌های لازم برای هضم پروتئین‌های حیوانی را به اندازه کافی تولید می‌کند. از سوی دیگر گروه خونی O دهنده جهانی است اما تنها از گروه خود می‌تواند خون دریافت کند. از جمله دیگر مزیت‌های این گروه خونی می‌توان به سیستم ایمنی قوی و متابولیسم خوب اشاره کرد؛ البته جالب است بدانید سیستم ایمنی خوب و قوی این گروه باعث می‌شود افرادی با این گروه خونی بیشتر به بیماری‌های خودایمنی مبتلا شوند و میزان ابتلا به آلرژی نیز به همین علت در آن‌ها بالاتر باشد. دستگاه گوارش دارندگان گروه خونی O به راحتی با غذاهای جدید سازگار نمی‌شود و به جز پروتئین با سایر گروه‌های غذایی دچار مشکل است. اگرچه این عدم تحمل را نمی‌توان مسئول بروز مشکلات جدی در این افراد دانست ولی این افراد ظاهرا در ابتلا به زخم‌های معده و اثنی‌عشر حساسیت بیشتری دارند. از آنجا که دستگاه گوارش این گروه خونی با مصرف پروتئین مشکلی ندارد میزان چربی دریافتی این افراد بالاست و به همین علت خطر ابتلا به سختی شرائین و ناراحتی‌های قلبی – عروقی در آن‌ها افزایش می‌یابد. به دارندگان گروه خونی O توصیه می‌شود در درجه اول میزان مصرف پروتئین‌های حیوانی را کاهش دهند و سعی کنند سبزی را وارد برنامه غذایی‌شان کنند اما مراقب مصرف غلات، کلم و سبزی‌های خشک باشند زیرا بدن آن‌ها در هضم گلوتن کمی دچار مشکل است.


گروه خونی A

از حدود 20 هزار سال پیش یعنی از زمانی که کشاورزی رونق گرفت، کشاورزان زندگی خود را از طریق شکار، دام‌پروری و زراعت می‌گذراندند و به صورت گروهی زندگی می‌کردند و فعالیت فیزیکی آن‌ها به نسبت کمتر از پیشینیان خود بود.

زندگی جدید این مردم را با غذاهای گیاهی سازگار کرد و از آنجا که زندگی‌ها گروهی‌تر و بیماری‌ها همه‌گیر‌تر شد، سیستم ایمنی آن‌ها هم قوی شد. اما سیستم ایمنی دستگاه گوارش دارندگان گروه خونی A به دلیل مصرف بیشتر گیاهان ضعیف‌تر شد و در هضم پروتئین‌های حیوانی دچار مشکل شد. به نظر می‌رسد این افراد نسبت به کارسینومای معده (سرطان معده) و روده بزرگ حساسیت بیشتری از سایر گروه‌های B و O داشته باشند. بیشتر افرادی که گروه خونی A دارند گیاهخوارند زیرا در هضم گوشت و شیر مشکل دارند. توصیه ما به این افراد مصرف کمتر گوشت و شیر و در عوض مصرف بیشتر سبزی‌ و غلات است. از میان پروتئین‌های حیوانی بدن این گروه، گوشت سخت‌پوستانی مانند میگو را بهتر هضم می‌کند.


گروه خونی B

تقریبا 10 هزار سال است که این گروه خونی در انسان وجود دارد و دلیل آن هم مهاجرت انسان‌ها در پی تغییرات آب‌وهوایی است. آمار نشان می‌دهد این گروه خونی بیشتر در اروپای شرقی شایع است. میزان سازگاری این گروه خونی با هر نوع آب‌وهوایی بسیار بالاست و افراد با این گروه خونی به‌طور کلی سیستم ایمنی، عصبی و فیزیکی خوبی دارند. دارندگان این گروه خونی نیز مانند گروه خونی O، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های خودایمنی‌اند و در برابر بیماری‌های ویروسی بسیار ضعیف هستند. علاوه بر این، افراد دارنده گروه خونی B به احتمال زیاد به عفونت‌های باکتریال مانند استرپتوکوک پنومونیا و اشرشیاکولی مبتلا می‌شوند. دستگاه گوارش این افراد تقریبا با هر ماده غذایی سازگار است و به عنوان مثال می‌توانند به‌راحتی لبنیات مصرف کنند.


گروه خونی AB

تعداد دارندگان این گروه خونی چندان زیاد نیست. تقریبا هزار سال است که این گروه خونی به وجود آمده است و می‌توان گفت ترکیبی از 3 گروه خونی است. گروه خونی AB می‌تواند از هر 3 گروه دریافت داشته باشد اما تنها به گروه خونی خود خون اهدا می‌کند. بدن دارندگان این گروه خونی با جهان مدرن بسیار سازگار است. دستگاه گوارش آن‌ها به نسبت ضعیف‌تر از دارندگان گروه خونی O است و به‌راحتی نمی‌توانند پروتئین‌های حیوانی را هضم کنند زیرا مقدار اسید معده آن‌ها کاهش یافته و به قدر نیاز آنزیم ترشح نمی‌کنند. با این حال میزان مصرف گوشت قرمز و مواد غذایی مدرن مانند انواع فست‌فود در آن‌ها بالاست. سیستم ایمنی این افراد نیز تا حدی ضعیف عمل می‌کند و به همین علت آن‌ها به‌راحتی در برابر باکتری‌ها و آلرژن‌ها از پا درمی‌آیند.


حرف آخر

ویژگی‌های جسمی ذکر شده برای تمام دارندگان گروه‌های خونی عمومیت ندارد. درست است که دارندگان گروه خونی B می‌توانند شیر را به خوبی هضم کنند اما اگر فردی با گروه خونی B به شیر آلرژی دارد نباید خود را مجبور به مصرف آن کند. اگر گروه خونی شما O است و به‌راحتی می‌توانید پروتئین حیوانی مصرف کنید، قرار نیست در مصرف گوشت قرمز زیاده‌روی کنید. آنچه اهمیت دارد این است که تعادل همیشه حرف اول را می‌زند.

 

منبع : شهرزاد

 

 

 

سوگند به روز وقتی نور می گیرد و به شب وقتی آرام می گیرد که من نه تو را رها کرد ه ام و نه با تو دشمنی کرد ه ام. (ضحی 1-2) افسوس که هر کس را به تو فرستادم تا به تو بگویم دوستت دارم و راهی پیش پایت بگذارم او را که مرا به سخره گرفتی. (یس 30) و هیچ پیامی از پیام هایم به تو مرسید مگر از آن روی گردانیدی.(انعام 4) و با خشم رفتی و فکر کردی هرگز بر تو قدرتی نداشته ام(انبیا 87) و مرا به مبارزه طلبیدی و چنان توهم زده شدی که گمان بردی خودت بر همه چیز قدرت داری. (یونس 24) و این در حالی بود که حتی مگسی را نمی توانستی و نمی توانی بیافرینی و اگر مگسی از تو چیزی بگیرد نمی توانی از او پس بگیری (حج 73) پس چون مشکلات از بالا و پایین آمدند و چشمهایت از وحشت فرورفتند، و قلبت آمد توی گلویت و تمام وجودت لرزید چه لرزشی، گفتم کمک هایم در راه است و چشم دوختم ببینم که باورم میکنی اما به من گمان بردی چه گمان هایی .( احزاب 10) تا زمین با آن فراخی بر تو تنگ آمد پس حتی از خودت هم به تنگ آمدی و یقین کردی که هیچ پناهی جز من نداری، پس من به سوی تو بازگشتم تا تو نیز به سوی من بازگردی ، که من مهربان ترینم در بازگشتن. (توبه 118) وقتی در تاریکی ها مرا بزاری خواندی که اگر تو را برهانم با من می مانی، تو را از اندوه رهانیدم اما باز مرا با دیگری در عشقت شریک کردی . (انعام 63-64) این عادت دیرینه ات بوده است، هرگاه که خوشحالت کردم از من روی گردانیدی و رویت را آن طرفی کردی و هروقت سختی به تو رسید از من ناامید شده ای. (اسرا 83) آیا من برنداشتم از دوشت باری که می شکست پشتت؟ (سوره شرح 2-3) غیر از من خدایی که برایت خدایی کرده است ؟ (اعراف 59) پس کجا می روی؟ (تکویر 26) پس از این سخن دیگر به کدام سخن می خواهی ایمان بیاوری؟ (مرسلات 50) چه چیز جز بخشندگی ام باعث شد تا مرا که می بینی خودت را بگیری؟(انفطار 6) مرا به یاد می آوری ؟ من همانم که بادها را می فرستم تا ابرها را در آسمان پهن کنندو ابرها را پاره پاره به هم فشرده می کنم تا قطره ای باران از خلال آن ها بیرون آید و به خواست من به تو اصابت کند تا تو فقط لبخند بزنی، و این در حالی بود که پیش از فرو افتادن آن قطره باران، ناامیدی تو را پوشانده بود (روم 48) من همانم که می دانم در روز روحت چه جراحت هایی برمی دارد ، و در شب روحت را در خواب به تمامی بازمی ستانم تا به آن آرامش دهم و روز بعد دوباره آن را به زندگی برمی انگیزانم و تا مرگت که به سویم بازگردی به این کار ادامه می دهم. (انعام 60) من همانم که وقتی می ترسی به تو امنیت می دهم (قریش 3) برگرد، مطمئن برگرد، تا یک بار دیگه با هم باشیم (فجر 28-29) تا یک بار دیگه دوست داشتن همدیگر را تجربه کنیم. (مائده 54)

پرسش های جالب از افراد با سنین مختلف در رابطه با چیزی که از زندگی فهمیده اند

 


ادامه مطلب ...

تفاوت های جسمی

1- نـه تـنـها سـاخـتـار مغز زنان و مردان با یکدیگر متفاوت می باشد، بلکه مـردان و زنان از مغزشان بطـرز مــتفاوتی استفاده میکنند.
در مغز زنان اتصالات و ارتباطات بیشتری بین دو نیمکره چپ و راست وجود داشـته کـه بـه آنــها این توانایی را می دهد تا از مهارت گفتاری بهتری نسبت به مردان برخوردار باشند.
از طرف دیگر در مردان ارتبـاط کمتری بین دو نیمکره مغزشان وجود داشته و به آنها این قابلیت را میدهد تا دارای مهارت بیشتری در استدلالهای انتزاعی و هوش دیداری-فضایی باشند.

2- بیشتر عادات مردان و زنان را می توان توسط نقش آنها در روند تکامل توضیح داد. بـا وجود آنکه شرایط زندگی تغییر کرده باز هم زنان و مردان تمایل دارند از برنامه بیولوژیکی خـود پیـروی کننـد.
مـردان قـادر هستـند تــا مسیر حرکت خود را بخاطر بسپارند. زیـرا در گذشته مردان می بـایـست شـکـار خـود را ردیـابـی کـرده و آن را گـرفتــه و بـه خـانــه باز میگرداندند در حالی که زنان دارای دید محیطی بهتری میباشند که بـه آنـها کمک میـکند اتفاقات پیرامون مـنـزل خـود را زیـر نـظـر گـرفـتـه و خـطـر در حـال نـزدیـک شدن به خانه را شنـاسایی کنند. مـغز مــردان برای شکار کردن برنامه ریزی شده که حـوزه دید محدود و بـاریـک آنـها را توجـیـه مـی کند امـا مـغـز زنـان قـادر اسـت دامـنـه اطـلاعات وسیـعتری را رمزگشایی کند.

3- مـردان صداهای گوشخراش، دست دادن محکم و رنگ قرمز را ترجیح میدهند.
مـردان در حل مسائل فنی بهتر می باشند. زنان دارای گوش تیزتری میباشند و هنـگام صحبت کردن از واژه های بیشتری استفاده می کنند و در تکمـیل و اتـمام وظـایف بطور مستقل بهتر از مردان می باشند.

4- هنگامی که مردان وارد اطاق می شوند بدنبال راه خروج میگردند، خـطـر احـتمالی را برآورد کرده و راههای گریز را می سنجد.
در حالیکه زنان به چهره میهمانان توجه میکنند تا پـی ببرند که میـهمانـان چه کسانی بوده و چه احساسی دارند. مردان قادر میباشند تا اطلاعات را طبقه بندی کرده و در مغزشان ذخیره کنند. زنـان تمایل دارند تا اطلاعات را بارها و بارها در مغزشان مرور کنند. هنگامی که زنان مشکلاتشان را بـا مـردان در میان می گذارند دنبال راه حل نمیگردند آنها تنها نیاز دارند تا فردی به حرفهایشان گوش دهد.
 

 

تفاوت های روانشناسی
1- مردان موقعیتها و اوضاع را بطور کلی درک میکنند و تفکر کلی و جـامع دارند در حالی که زنان موضعی می اندیشند و بروی جزئیات و نکات ظریف تمرکز می کنند.

2- مردان سازنده و خلاق می باشند. آنـهـا ریسک پذیـر بـوده و بـدنبال تجربه های جدید می باشند در حالی که زنان با ارزشترین اطلاعات را برگزیده و آن را به نسل بـعد انتقال می دهند.

3- مردان در تفکرات و اعمالشان استقلال دارند در حالی که زنـان تـمـایل دارند از عقاید پیشنهادی دیگران پیروی کنند.

4- ارزیابی زنان از خودشان در سطح پایینتری از مردان می بـاشد. زنـان تـمایل دارند از خودشان انتقاد کنند در حالی که مردان بیشتر از عملکرد خودشان رضایت دارند.

5- مردان و زنان دارای معیارهای متفاتی برای رضایتمندی در زندگی می باشند. مردان برای شغل مناسب و موفقیت در کارها و زنان به خانواده و فرزندان ارزش قائل میباشند.

6- مردان نیاز مبرمی دارند تـا بـه اهـدافشـان جـامـه عـمـل بـپـوشانـند اما زنان رابطه با دیگران را در درجه نخست اهمیت قرار می دهند.

7- مردان دو برابر زنان بیمار می شوند البته زنان نیـز بـیشتر بـه سـلامتـی خود اهمیت میدهند.

8- زنان درد و کار یکنواخت را بهتر از مردان تحمل می کنند.

منبع: جام نیوز

چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:فال4 خرداد 1391, :: 23:57 ::  نويسنده : دیندار
فرودین امروز می توانید کارهای خلاق انجام دهید. اگر مقدار کمی از پولتان را سرمایه گذاری کنید پول زیادی به دست می آورید که البته ترجیح می دهید به یک فروشگاه بروید و تا ذره آخر آن را خرج کنید. البته باید به شما بگویم که اگر مسئولیتی در قبال شخصی دارید سعی کنید جلوی این ولخرجی را بگیرید!
اردیبهشت

اگر با دوستان صحبت می کنید چون حواس آن ها جمع نیست سعی کنید منظورتان را خوب به آنها بفهمانید شاید از حرف های آنها خنده تان بگیرد اما سعی کنید آنها را مسخره نکنید زیرا به سرعت عصبانی می شوید.

خرداد

اعصابتان ضعیف است و امروز که با عجله کار می کنید این موضوع بیشتر می شود. وقتی را برای آرامش گرفتن و ریلکسیشن ذهن خسته خود قرار دهید. تنها در این حالت می توانید شرایط را کنترل کنید در غیر این صورت لحظات خوبتان کم می شود. تصمیمات مهمی در این زمان بگیرید.

تیر

امروز روز شگفت انگیزی است.شاید یک هدیه جالب دریافت کنید اما بیشتر به نظر می رسد پیشنهاد خوب از طرف یک نفر یا پاداش غیرمنتظره از طرف یک فرد مهم باشد.چگونگی استفاده از آن به خودتان مربوط می شود.

مرداد

امروز ستاره ها سلول های خاکستری را به فعالیت وادار خواهند کرد و باعث می شوند که شما نیز آنها را جدی بگیرید. ایده های جالبی به ذهنتان می رسد که ارزش بیان کردن را دارد. بنابراین یا آنها را یادداشت کنید و یا آنها را با دوستی مورد اعتماد شریک شوید. در حال حاضر فعالیت های گروهی لذت بخش هستند و از این که با دوستان همدل، احاطه شده باشید، لذت خواهید برد.

شهریور

فوق العاده باهوش هستید.بنابراین ایده های فوق العاده ای دارید.برخی از آن ها ممکن است دور از ذهن باشد اما نباید آنها را نادیده بگیرید.در عوض آنها را یادداشت کنید و از نوشتن آن ها لذت ببرید.در چند روز بعدی می توانید در مورد آنها تصمیم بگیرید.

مهر

بهترین استفاده را از زندگی اجتماعی تان در روز بکنید،چرا که امروز برای شما بسیار لذت بخش و شاد خواهد بود.با دوستان تان که مدت زیادی است آنها را ندیده اید ارتباط برقرار کرده و انواع صحبت ها و غیبت ها که این همه مدت گفته نشده بود را عنوان کنید و یا برنامه ای بگذارید و با آنها دور هم جمع شوید.گوش هایتان را تیز کنید چرا که یکی از دوستانتان مطلب بسیار جالبی را عنوان خواهد کرد که می تواند آغاز یک سرگرمی جدید باشد که شما را اسیر و مجذوب خود می کند.

آبان

اگر احتیاج به استراحت و آرامش دارید می توانید به دوستان نزدیک تان تکیه کنید.آن ها امروز نقش بزرگی در زندگی تان بازی می کنند.امروز فرصت دارید دیدگاه تان را گسترش دهید.بنابراین به آن فرصت چنگ بزنید.

آذر

امروز تصویر سیاره ای بسیار واضح تر است و به شما اطمینان بیشتری برای طرح نقشه هایتان می دهد. برای مدتی شما مشغول پر کردن جاهای خالی تصویر بوده اید ولی بالاخره امروز همه تصویر را بدستتان می دهند. حالا که تصویر کلی مسایلی که دست بدست هم می دهند را می بینید ممکن است بخواهید فکرتان را انطباق دهید و یا به افکار بدرد نخور اجاز مرخصی بدهید.

دی

افکار مختلف در ذهنتان وجود دارد و سلول های خاکستری نیز دائماً فعالیت می کنند. شاید اول کمی گیج کننده به نظر برسد اما موضوعی فوق العاده بر اثر این فعالیت ها به ذهنتان خطور می کند. تنها باید صبور باشید و کارها را خراب نکنید.

بهمن

امروز شانس در خانه یتان را می زند و زندگی شما را به مبارزه ای می طلبد تا دنیاتان را وسعت دهد و شما را با ایده ها و موقعیت های تازه آشنا کند. همچنین می توانید کارها را خودتان پیش ببرید . با برنامه ریزی یک سفر یا برای پیشرفت ذهنی در دوره ها یا کارگاه های شرکت کنید . هر چقدر در تفکرتان خلاق تر باشید انتخابهای بیشتری خواهید داشت .

اسفند

شما ممکن نیست مانند کار عادی روزانه احساس خستگی کنید. به آسانی عقب نشینی کرده و به دیگری اجازه دهید سینه سپر کند . به هر حال شما نمی خواهید بعداً‌ جبران کنید . بنابراین عزمتان را جزم کنید به جلو حرکت کنید.

چهار شنبه 4 خرداد 1391برچسب:دختر فداکار , :: 14:20 ::  نويسنده : دیندار
 

همسرم با صدای بلندی گفت : تا کی میخوای سرتو توی اون روزنامه فروکنی؟ میشه بیای و به
دختر جونت بگی غذاشو بخوره؟

روزنامه را به کناری انداختم و بسوی آنها رفتم.

تنها دخترم آوا بنظر وحشت زده می آمد. اشک در چشمهایش پر شده بود.

ظرفی پر از شیر برنج در مقابلش قرار داشت.

آوا دختری زیبا و برای سن خود بسیار باهوش بود.

گلویم رو صاف کردم و ظرف را برداشتم و گفتم، چرا چند تا قاشق گنده نمی خوری؟

فقط بخاطر بابا عزیزم. آوا کمی نرمش نشان داد و با پشت دست اشکهایش را پاک کرد و گفت:

باشه بابا، می خورم، نه فقط چند قاشق، همه شو می خوردم. ولی شما باید.... آوا مکث کرد.

بابا، اگر من تمام این شیر برنج رو بخورم، هرچی خواستم بهم میدی؟

دست کوچک دخترم رو که بطرف من دراز شده بود گرفتم و گفتم، قول میدم. بعد باهاش دست دادم و تعهد کردم.

ناگهان مضطرب شدم. گفتم، آوا، عزیزم، نباید برای خریدن کامپیوتر یا یک چیز گران قیمت اصرار کنی.
بابا از اینجور پولها نداره. باشه؟

نه بابا. من هیچ چیز گران قیمتی نمی خوام.

و با حالتی دردناک تمام شیربرنج رو فرو داد.

در سکوت از دست همسرم و مادرم که بچه رو وادار به خوردن چیزی که دوست نداشت کرده بودن
عصبانی بودم.

وقتی غذا تمام شد آوا نزد من آمد. انتظار در چشمانش موج میزد.

همه ما به او توجه کرده بودیم. آوا گفت، من می خوام سرمو تیغ بندازم. همین یکشنبه.

تقاضای او همین بود.

همسرم جیغ زد و گفت: وحشتناکه. یک دختر بچه سرشو تیغ بندازه؟ غیرممکنه. نه در خانواده ما. و مادرم با صدای گوشخراشش گفت، فرهنگ ما با این برنامه های تلویزیونی داره کاملا نابود میشه.
گفتم، آوا، عزیزم، چرا یک چیز دیگه نمی خوای؟ ما از دیدن سر تیغ خورده تو غمگین می شیم.
خواهش می کنم، عزیزم، چرا سعی نمی کنی احساس ما رو بفهمی؟

سعی کردم از او خواهش کنم. آوا گفت، بابا، دیدی که خوردن اون شیربرنج چقدر برای من سخت بود؟

آوا اشک می ریخت. و شما بمن قول دادی تا هرچی می خوام بهم بدی. حالا می خوای بزنی زیر قولت؟

حالا نوبت من بود تا خودم رو نشون بدم. گفتم: مرده و قولش.

مادر و همسرم با هم فریاد زدن که، مگر دیوانه شدی؟

آوا، آرزوی تو برآورده میشه.

آوا با سر تراشیده شده صورتی گرد و چشمهای درشت زیبائی پیدا کرده بود .

صبح روز دوشنبه آوا رو به مدرسه بردم. دیدن دختر من با موی تراشیده در میون بقیه شاگردها تماشائی بود. آوا بسوی من برگشت و برایم دست تکان داد. من هم دستی تکان دادم و لبخند زدم.

در همین لحظه پسری از یک اتومبیل بیرون آمد و با صدای بلند آوا را صدا کرد و گفت، آوا، صبر کن تا من بیام.

چیزی که باعث حیرت من شد دیدن سر بدون موی آن پسر بود. با خودم فکر کردم، پس موضوع اینه.

خانمی که از آن اتومبیل بیرون آمده بود بدون آنکه خودش رو معرفی کنه گفت، دختر شما، آوا، واقعا
فوق العاده ست. و در ادامه گفت، پسری که داره با دختر شما میره پسر منه.
اون سرطان خون داره. زن مکث کرد تا صدای هق هق خودش رو خفه کنه. در تمام ماه گذشته نتونست به مدرسه بیاد. بر اثر عوارض جانبی شیمی درمانی تمام موهاشو از دست داده.
نمی خواست به مدرسه برگرده. آخه می ترسید هم کلاسی هاش بدون اینکه قصدی داشته باشن
مسخره ش کنن .

آوا هفته پیش اون رو دید و بهش قول داد که ترتیب مسئله اذیت کردن بچه ها رو بده. اما، حتی فکرشو هم
نمی کردم که اون موهای زیباشو فدای پسر من کنه .

آقا، شما و همسرتون از بنده های محبوب خداوند هستین که دختری با چنین روح بزرگی دارین.

سر جام خشک شده بودم. و... شروع کردم به گریستن. فرشته کوچولوی من، تو بمن درس دادی که فهمیدم عشق واقعی یعنی چی؟

خوشبخت ترین مردم در روی این کره خاکی کسانی نیستن که آنجور که می خوان زندگی می کنن. آنها کسانی هستن که خواسته های خودشون رو بخاطر کسانی که دوستشون دارن تغییر میدن

پدرم

ای مهربان ، ای دلسوز

اینک تو در این دنیا نیستی و من با چشمانی اشک بار جای خالی تو را نگاه می کنم

جایی که همیشه در حال خواندن قران بودی

نمی دانستم که بعد از رفتنت اینچنین شانه هایم سبک می شود

گویی نیروهایی نامرئی مرا رها کردند

چه می دانستم که وجود نازنین تو برکت خداست

برکت شادی ، برکت سبکی

اینک سنگینم بسیار سنگین سنگین از کوله بار غم

ستگین بی پدر بودن

به یاد خنده هایت که می افتم ، اتشی به جانم می افتد خاموش نشدنی

یه دنیا حرف دارم ...

ولی ...

روحت شاد پدر


بهشت مبارکت باد
 

 

**********************

 

پدرم رفت که رفت....

کفنی سخت و سفید
ترمه ای رنگارنگ
- دخترک این پدرت!

پدرم کو؟


در این تخت سفید؟
این پدر نیست

پدرم می آمد٬


برق خوشحالی ما
از چشم ها پیدا بود
مادرم شیدا بود
پدرممی آمد٬
شور بر می گشت در خانه مان
...
جلویم
روی زمین
آدمی خوابیده
همه در حال نماز
- لا اله الا الله..
نبریدش به خدا

پدرم را.. بابااااا!


...
خاک بود و خاک بود
قبر های گودٍ گود
پدرم آوردند
روی او بوسیدم
ترمه را بوسیدم
به تنش دست زدم
دست زحمت کش او پیدا بود
رعشه آمد به تنم
این حقیقت بود:
یک جنازه پدرم

من نگاه میکردم

تن بیجان پدر چند مرد یادم نیست

که که بودند ولی

سرو پای پدرم را

مثل الوار(!)گرفتند

نهادند در گور

کفن از صورت او برداشتند

پدرم پیدا بود

باورم شد پدرم رفت

صورتش زیبا بود

سر بیجان به کنارش افتاد

....

-بازموهای شما سیخ شده!

دخملم!صافش کن

دست بر موی سیاهش میکشیدم پرمهر

پدرم در گور بود

خرمن موی سیاهش دور بود

بر هواماند معلق موها

عینکت کو پدرم؟

صورتش پوشاندند

سنگها چیدند بالای سرش

خاکها را ریختند

خاک بر سربکن ای طفل یتیم!

خاک بر سر ریختم...

 

پیام فضلی نژاد: شاهین نجفی در دوره اصلاحات گروه های زیرزمینی موسیقی رپ را در رشت و تهران ترتیب می داد و در سال ۸۴ از ترس مجازات بدلیل ارتکاب جرائمی نظیر همجنس گرایی به آلمان گریخت.


ادامه مطلب ...
خوردن یک لیوان نوشیدنی خنک بنظر خیلی مطبوع میرسد . حال آنکه زمانی که شما آب سرد بعد از غذا میل میکنید آب سرد می تواند توده های چربی را که شما با غذا خورده اید سفت و منجمد کند . این عمل فرآیند هضم غذا را کند کرده و نیز زمانی که با اسید معده ترکیب می شود تجزیه شده و بسرعت توسط روده جذب می شود .حتی سریعتر از غذای جامد .
این ماده سطح روده را می پوشاند و تبدیل به چربی شده و محمل مناسبی برای سرطان می شود .. پس بهترین کار اینست که پس از خوردن غذا سوپ یا نوشیدنی گرم بخوریم ..
علائم مشترک حمله قلبی
یک تذکر درباره حمله قلبی اینست که باید بدانیم که هر حمله قلبی لزوما با درد در ناحیه بازوی چپ آغاز نمی شود . بهتر است که به درد شدید در ناحیه آرواره هم حساس باشیم .
شما ممکن است که در طول یک حمله قلبی هیچ احساس دردی در ناحیه قفسه سینه نداشته باشید اما تهوع و عرق کردن شدید هم از علائم رایج این بیماری است ..
شصت درصد افرادی که در خواب دچار حمله قلبی می شوند هرگز از خواب بیدار نمی شوند . اما درد در ناحیه آرواره میتواند هشدار دهنده باشد و شما را از خواب عمیق بیدار کند . بهتر است که مراقب باشیم . هرچه بیشتر بدانیم به ما شانس بیشتری برای زنده ماندن می دهد .
یک متخصص قلب میگوید که هرکس که این مطالب را بخواند و برای 10 نفر از دوستانش بفرستد می تواند مطمئن باشد که جان حداقل یک نفر را از مرگ نجات داده است

پس دوست واقعی باشید و این متن را برای همه آنهایی که برایتان اهمیت دارند ارسال کنید

شیـوه های تضمیـنی برای تسخیـر قـلب دیـگران

راه هایی برای اینکه بیشتر و عمیق تر در قلب عزیزتان نفوذ کنید

خیلی ها اعتقاد دارند که عشق فقط یک افسانه است و در دنیایی که آدم ها، حتی وقت کافی برای انجام کارهای ضروری و شخصی ندارند، آیا هنوز می شود کسانی را پیدا کرد که عاشق کسی باشند؟ وقتی به کسی علاقه داری حتما دوست داری او هم مثل شما همان حس را داشته باشد اما گاهی با همه علاقه و اشتیاقی که به شریک زندگی ات داری متوجه می شوی آن طرف سکه خیلی خوشایند شما نیست. نه تنها او را به سمت خودت جذب نمی کنی بلکه از میزان عشق و علاقه او نسبت به خودت آگاهی نداری اما نترس چون اگر واقعا تصمیم بگیری که دوباره همراه زندگی ات را عاشق خودت کنی، می توانی این کار را انجام دهی. در همین لحظه همه مشکلات ارتباطت را فراموش کن و با تمرکز، کارهایی که برایت می گوییم را انجام بده. معطل نکن!



ادامه مطلب ...

دختر 4 ساله من، بسیار بی اشتهاست. خیلی کم غذا می خورد و بیشتر در حال فعالیت است، از لحاظ ظاهری کوچک به نظر می رسد و من نگران سلامتی او هستم، چه باید بکنم؟! این سؤالی است که بسیاری از مادران جوان دارند و گذشته از اینکه این مشکل تنها مربوط به مادران ایرانی نیست، یكی از مهم‌ترین مشكلات و معضلات تغذیه كودكان و نوجوانان رفتارهای تغذیه‌ای نامناسب است كه متأسفانه در بین آنها بسیار زیاد شده است.

تغذیه صحیح، قدرت یادگیری افراد به خصوص كودكان را بالا می‌برد و نخوردن صبحانه اثرات منفی در یادگیری آنها دارد. گرسنه بودن و نخوردن صبحانه در مدت كوتاهی مكانیزم همواستاتیك یا گلوكز خون را در سطح ثابت نگه ‌می‌‌دارد و به عملكرد طبیعی مغز لطمه وارد می‌كند. البته جدای اینکه والدین کودک باید به دلایل بی اشتهایی کودکشان پی ببرند و بطور علمی آنها را درمان کنند ولی از یکسری ابتکارات هم می توان کمک گرفت که در تحریک اشتهای آنها ممکن است تاثیر داشته باشد ... تصاویر زیر را ببینید :



   


 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:نشانه های عاشق شدن,عشق,دوستی,محبت, :: 18:46 ::  نويسنده : دیندار

نشـانـه های عاشـق شـدن



عشق زیباترین حادثه ای است که در زندگی رخ می دهد. عشق لذتی اغلب مثبت است که موضوع آن زیبایی است، همچنین احساسی عمیق، علاقه ای لطیف و یا جاذبه ای شدید است که محدودیتی در موجودات و مفاهیم ندارد و می تواند در حوزه هایی غیرقابل تصور ظهور کند. وقتی کسی را دوست دارید علائمی در شما ظاهر می شود که وجود این عشق را تایید میکند. در این مقاله با ۱۲ نشانه اصلی که ثابت می کند عشق در قلب شما جوانه زده است و همچنین انواع عشق و تقسیم بندی آنها آشنا خواهید شد. اگر این علائم را در خود دیدید دیگر به عشق خود نسبت به طرف مقابل شک نکنید و قدم های خود را استوارتر بردارید.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:آیا میدانستید,دانستنیها,باید بدانیم,, :: 12:45 ::  نويسنده : دیندار

آیا میدانستید که کهکشان راه شیری تقریبا صد میلیارد ستاره دارد ؟

آیا میدانستید که شن خیس از شن خشک سبک تر است ؟

آیا میدانستید که بهترین زمان خواب از ساعت ۱۰ شب تا اذان صبح است ؟

آیا میدانستید که به اعدادی که بیش از نه رقم دارند، اعداد نجومی گویند ؟

بقیه درادامه مطلب...



ادامه مطلب ...
شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 15:57 ::  نويسنده : دیندار

چـیـزهایــی که می خورید می تواند به زیباتر شدن شما کـمک کند. برنامه زیبایی خود را با صبحانه، ناهار و شام آغاز کنید.

جوانتر به نظر بیایید
ناخن هایی محکم داشته باشید
موهایی براق داشته باشید
خشکی پوستتان را از بین ببرید
چین و چروک پوستتان را برطرف کنید
آفتاب سوختگیتان را درمان کنید
دندانهایتان را سفیدتر کنید
گود رفتگی و سیاهی زیر چشمتان را از بین ببرید
پوستتان را براق تر کنید
از سرطان پوست پیشگیری کنید



ادامه مطلب ...
سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 21:4 ::  نويسنده : دیندار


 


 

 

 

 36 روش برای جذابیت بیشتر



راه جذب دیگران دوست داشتن خویشتن است. افراد جذاب به قضاوت در مورد خود و دیگران نمی اندیشند. آنها نشانه های عشق را در میابند. در مورد عشق می اندیشند و با هر عملشان عشقشان را بیان میکنند. دیپاک چوپرا

این یک واقعیت است که ما میخواهیم مردم دوستمان داشته باشند و وقتی میگوییم اهمیتی ندارد که مردم در موردمان چه فکر میکنند حقیقت را نگفته ایم.

همه ما آرزو داریم که دوستمان بدارند، به ما احترام بگذارند و به دید مثبت در ما بنگرند . تعاملات انسانی ما برای ایجاد احساس خوب بودن، عزت نفس و شادی حیاتی هستند. وقتی متوجه میشویم که شخصی ما را دوست ندارد یا به طریقی از ما دوری میکند احساسات متفاوتی به سراغمان می آید از خشم و عصبنیت گرفته تا غمی ژرف و ناراحتی بی انتها.

هر یک از ما که تلاش کرده در نظر همه جذاب و دوست داشتنی باشد سرانجام به این نتیجه رسیده که این تلاشی خسته کننده و بیهوده است.

غیر ممکن است که دیگران را مجبور به دوست داشتنتان کنید زیرا حتی اگر موفق هم بشوید سرانجام در این روند خودتان را گم میکنید. وقتی شما سعی میکنید آنچه باشید که دیگران میخواهند و یا برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران نقش بازی کنید معمولا کسانی که آرزو میکنید جذب شما شوند از شما دور میشوند زیرا نسبت به شما احساس بیگانگی میکنند.

راه جذب دیگران در این است که کاری انجام دهیم که واقعا سخت باشد و این نیازمند این است که در درجه اول خود را دوست داشته باشیم و به  خود احترام بگذاریم.

تنها زمانی که ما خودمان را دوست داشتنی میدانیم و وجود، نیازها، عقاید، ارزش ها و ویژگی های شخصی واقعی خود را میپذیریم، به فرمول جذابیت دست یافته ایم. اگرچه همه جذب صداقت شما نمیشوند اما آنهایی که به طرف شما جذب میشوند معمولا دارای هوش هیجانی بالا وافرادی رشد یافته و بالغ هستند که قدر روابط بی پیرایه و حقیقی را میدانند.

دوست داشتن خویشتن، اعتماد به نفس و صداقت کلیدهای اصلی جذابیت هستند. برای افزایش جذابیت و تبدیل وضعیت از"تلاش برای  جذب  افراد" به جذب خودکارافراد یک سری تغییرات و تدابیر ویژه وجود دارد که میتوانید اتخاذ کنید.

شما میتوانید از این 36 روش زیر برای جذابیت بیشتر خود استفاده کنید.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, :: 17:10 ::  نويسنده : دیندار

-به طور میانگین مردم از عنکبوت بیشتر می ترسند تا از مرگ.
۲- حلزون می تواند سه سال بخوابد.
۳- اگر جمعیت چین در یک صف مقابل شما راه بروند، این صف به خاطر سرعت تولید مثل هیچ وقت تمام نخواهد شد....



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 17:51 ::  نويسنده : دیندار

تفاوت مدیـران در اونـور دنیا و اینـور دنیا !


اونور دنیا : موفقیت مدیر بر اساس پیشرفت مجموعه تحت مدیریتش سنجیده می‌شود.
اینور دنیا : موفقیت مدیر سنجیده نمی‌شود، خود مدیر بودن نشانه موفقیت است.

اونور دنیا :
مدیران بعضی وقت ها استعفا می‌دهند.
اینور دنیا : عشق به خدمت مانع از استعفا می‌شود.



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 26 فروردين 1391برچسب:خوردنی,چه بخوریم, :: 9:43 ::  نويسنده : دیندار

چه بخـوریم که خوش به حـالمان شود ؟


 



ادامه مطلب ...

12 قدم تا موفقیت در همه مراحل زندگی


 



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, :: 10:31 ::  نويسنده : دیندار



 

کسانی که در غم اندوه به هم خوردن رابطه یی هستند، گرایش خیلی زیادی دارند که دقیقا برعکس آنچه که باید را انجام دهند. به همین خاطر گاهی صدمه ی جبران ناپذیری را به رابطه شان می زنند. در هر فاجعه یی، اولین قدم متوقف کردن خونریزی و بعد حل مشکل است. رابطه ی عاطفی شما هم از این امر مستثنی نیست. زن ها دنبال مردهای قوی هستند که بتوانند از آن ها محافظت کنند و مردها به هیچ وجه به زن هایی که به آن ها اجازه نمی دهند هر کاری که می خواهند بکنند، احترام نمی گذارند پس اگر می خواهید عشق سابق تان را دوباره به رابطه برگردانید چند اشتباه زیر را مرتکب نشوید.

با ترک این ده اشتباه به خودتان ثابت خواهید کرد که ارزش یک عشق واقعی را دارید.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:خدا,یکی از روزهای خدا,شنیدنی, :: 13:23 ::  نويسنده : دیندار

یـک روز از روزهـای خـدا

بقیه در ادامه مطلب...

 

دیروز صبح که از خواب بیدار شدی،
نگاهت می‌کردم؛ و امیدوار بودم که با من حرف بزنی،




ادامه مطلب ...

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بشتابیییییییی





نويسندگان